Üdvözöllek a Primatec hivatalos BLOG oldalán.

Minden amit a polírozó PAD - okról tudni érdemes!

2019.10.15 11:29
Bányai Zoltán

primatec I autóápolás ' 2019 - 10 - 15 ' 

Címkék: Autóápolás, Autómosó,  Autókozmetika,  car wash, autóápolási termékek

Minden amit a polírozó PAD - okról tudni érdemes!

  • Vastag vagy a vékonyabb PAD - ot használj?
  • A polírozó vegyület és a hozzá való PAD megválasztása kulcskérdés? 
  • Hogyan használd hogy a lehető legtöbbet hozd ki a szivacsaidból?

Sok téves info került napvilágra hogy a vastagabb vagy a vékonyabb PAD  - ot kell - e használnunk polírozás alkalmával. Össze szedtem pár infót hogy tisztán láss és megérts dolgokat. 

A válaszom, egyértelműen a vékonyabb korong az, amivel a legjobb eredményeket tudod elérni. Azért érdemes vékonyabb korongot használni, mert a PAD - ot felületre helyezve a korongon belül kialakul egy ellentétes mozgás. A DA gép által közvetített DUAL ACTION mozgást a vastag szivacs csak akadályozza, és attól függően, hogy kemény közepes vagy puha korongot használunk, a gép kettős mozgását nem tudja átadni illetve, akadályozza, hogy átadja a felületnek, vagyis a vastag szivacs azt egyszerűen lerontja[...]

Egy vékonyabb korongnál ezt az ellentétes irányú mozgást a minimálisra tudjuk csökkenteni.

Ergo technikailag teljesen érthetetlen és szükségtelen hogy egy DA géphez 3 – 3,5 cm – es korongokat használjunk. Ennek ellenére a piac üzleti megfontolásból a legtöbb esetben 30 mm – es korongokkal dolgozik. A fentikeket figyelembe véve mi élből 25 mm – es korongokkal kezdtük forgalmazni, annak ellenére, hogy mindenki a vastag korongokat preferálja. 

Söt, hogy tovább menjek, mi betettük a 12 mm – es korong vastagságot is ebbe a rendszerbe.  Ez nagyon sok ember és felhasználó számára új. Több esetben ajánlom én például ezeket a korongokat a vevőimnek, de valamiért még idegenkednek tőle, pedig sokkal könnyebben lehet vele dolgozni, sokkal jobban érezni a felület és a felhasználó között a kontaktot sokkal jobban érzed azt, amit csinálsz. Könnyebb takarítani és nem is drága.

Azt szeretném, ha ezt átlátnátok és megértenétek, hogy lényegében a polírozó vegyület és a hozzá való PAD megválasztása kulcskérdés. 

Sok polírozó termékeket gyártó cég vagy annak képviselője keresi meg a végfelhasználókat egy általuk gyártott polírozó vegyülettel és egy ahhoz valahol megvásárolt korongokkal és azt mondják, hogy ez így egy rendszer. És ez jó esetben valahogy még működik is majd, de ez működhetne sokkal, de sokkal jobban is, ha ezek a finomhangolások meglennének. Vagyis a polírozó vegyületeket gyártó cég és a korongokat gyártó cég egy szoros együttműködésben közösen fejlesztené ki a rendszerét. 

Hogyan használd hogy a lehető legtöbbet hozd ki a szivacsaidból?

Pad – ok nyomása:

Nem igényel túl nagy nyomást, ha túl nagy nyomással dolgozunk, az ahhoz vezethet, hogy a PAD hátuljáról leválhat, a szivacs könnyebben elmorzsolódik. Általában a gép súlya elégnek kell hogy legyen.

A tisztítása:

Ökölszabály: Minél tisztább a párna, annál jobb az eredmény. Polírozás során a PAD felveszi magába zárja az eltávolított festéket - lakkot és felhalmozódik benne az elhasznált termék, (políranyag) A legtöbb felhasználó tisztában van a párna tisztításával, de sokan csak a párna felületét tisztítják.

Az egyik legjobb módja szerintem a párna tisztításának a sűrített levegő. Ez a maradékot is kiüríti, ahelyett, hogy a felületet csak eltömítené. Néhányan kimossák mosógépben, vagy kézzel. Személy szerint én kézzel szoktam mosni. Az elhasznált párnáknak tartok egy vödröt és abba dobom bele, és állandóan nedvesen tartom. A nap végén APC – vel el tisztítom, és sűrített levegővel megszárítom. TILOS radiátorra tenni. A szivacs nem szereti a hőt. Meleg hatására a ragasztó gyengül, a pad szerkezete gyengül, és a hab lágyul. Ha a hab lágyul, akkor a vágás csökken.

FONTOS! Ha egyetlen PAD - dal csinálod az egész autót, akkor garantálom, hogy mire a második vagy a harmadik elemet befejezed, a vágóhatás jelentősen csökkenni fog. Ez arra készteti a felhasználókat, hogy megemelje a gépen a fordulatot, több políranyagot alkalmazzon és nagyobb nyomást fejtsen ki - ez pedig teljesen ellentétes azzal, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a szivacsaidból.

Azt javaslom, hogy minden elem után pihentesd a szivacsodat, legyen kéznél legalább 3 vagy 4 db PAD, hogy minden egyes alkalommal cserélni tudd. A PAD - nak így van ideje lehűlni, és a vágóhatás is megfelelően állandó marad.

Itt kell megjegyeznem, hogy ha ezt a tanácsomat megfogadod, akkor a 12 mm- es párnák fognak a legjobban működni,

Még egy fontos infó. A régi és az új PAD – ok között a legnagyobb különbség nem csak az, hogy a régi PAD – ot már használtad, már egyszer elkoszolódott igaz kimostad és tiszta. Az új párnáknak a cellái olyanok, mint a borotva. A sejtfalak élesek ám ezek a használat során tompulnak így csökken a vágóhatásuk. Ez azonban néha előnyként is felhasználható, például egy puha fényezésnél, ahol előfordulhat, hogy egy használt PAD – dal kevesebb "kárt" okozol, mint egy újjal.

Összegzés - kerüld a nyomást, gyakran tisztítsd meg és pihentesd.

 

Ebben a cikkben említett termékeket itt találod >> 

 

Bányai Zoltán

 

Ha tetszett a cikk nyomj egy LIKE - ot vagy oszd meg!

1000 ml - es koncentrátumok a primatec választékában

1000 ml - es termékek a professzionális felhasználóknak, és autórajongóknak otthon a saját céljaikra, kompromisszumok nélkül. 

 

 

ZviZZer polishing system a primatec választékában 

A ZviZZer  az egyik meghatározó polírozótermékeket és szivacsokat gyártó Német márka[...]

 

 

2019. AUTOPROMOTEC Bologna Olaszország

2019. 05. 22 - 26 között részt vettünk az Olaszországban megrendezésre kerülő AUTOROMOTEC autóipari kiállításon. 

 

 

2018. AUTOMECHANIKA Frankfurt, Németország

2018. 09. 11 - 15 között részt vettünk az idén Frankfurban megrendezésre került AUTOMECHANIKA kiállításon.

Webáruház készítés